Blogbuster

El Blog de l'estiu, de la tardor, de l'hivern i de la primavera.

Viatge a Holanda – Rotterdam- dia 2 de 7

Marcus | 05 Setembre, 2007 14:51 | latafanera.cat

Ens llevem ben aviat amb l’objectiu de visitar la ciutat de Rotterdam, prèviament però, esmorzem a l’hotel. Tenen un d’aquells bufets on serveixen els típics esmorzars continentals amb la diferència que el formatge es holandès (un gouda diferent cada dia) i un variat repartiment de pa de motllo holandès: oblideu el típic Panrico o Bimbo, blanc “sosu”, amb sense crosta. El pa d’allà sempre té més o menys cereals integrats a la molla que es veuen i a més és més gustós (com veureu no soc amant del pa de motllo sinó del pa artesà de sempre però amb l’holandès faig una excepció). Buf, quina introducció més llarga. No se perquè però em perdo en els detalls i m’oblido de l’essencial. Tornem al viatge.

Arribem a l’estació central per comprar els bitllets cap a Rotterdam. Aquest cop els comprem a una màquina amb monedes. Uns amics ens avien avisat que no es podien fer servir bitllets per tant un servidor que és previsor va pensar que abans de marxar seria recomanable passar per la caixa i demanar 50 euros en monedes d’un i dos euros cadascú (teníem previst agafar molt el tren durant aquest viatge). Se que molts us preguntareu perquè si teníem tantes monedes no vam pagar el tren de l’aeroport a Amsterdam amb les monedes. La veritat és que encara m’ho pregunto.

Finalment, després de comprar el bitllets com si estiguéssim jugant a una màquina escurabutxaques, agafem el tren.  Amb una hora més o menys ens plantem a la segona ciutat d’Holanda. Rotterdam és una ciutat diferent d’Amsterdam i de ben segur de la majoria de ciutats holandeses. Per començar te un immens port, el més gran d’Europa, tot i que no tens la sensació que sigui tan gran. Però el que sobta més és que no te el típic casc antic amb les seves casetes vora als canals. Durant la segona guerra mundial la van arrasar i en l’actualitat s’ha convertit en una ciutat ple d’edificis de disseny alguns amb més bona fortuna que altres. A destacar l’edifici cúbic, la biblioteca, l’edifici de la KPN que sembla aguantar-se amb un escuradents, entre altres exemples. Durant la nostra estada al matí ens vam dedicar a passejar per la ciutat, visitar un jardinet a prop de l’ajuntament, una església amb un bar a l’interior i una figura d’Erasme de Rotterdam al costat, entre altres edificis singularment moderns. Quan va ser l’hora de dinar vam anar a petar a un restaurant xinès (doncs, teníem ganes de menjar oriental). Atenció que ens van portar el menjar en una caixeta de fusta amb tota la teca en diferents compartiments: l’arròs per un cantó, les verduretes a l’altra, una salsa, la carn fregida i tallada a trossets. Una presentació impecable la veritat.

Ben nodrits van decidir acabar de passejar pels molls i el que semblava un petit barri amb antigues cases tradicionals holandeses que d’alguna manera havien sobreviscut al bombardeig. També aprofitarem per visitar el parc més gran on se situa l’Eutomast. Un  enorme pirulí amb funcions de mirador que et permet contemplar la ciutat i aquest cop sí l’immens port que tenen allà muntat. Riu-te’n tu del de Barcelona. Per cert a aquella altura fa vent i fred (no oblideu abrigar-vos quan pugeu). Sobta molt la vista des d’allà. Tot és tan pla, per tot arreu hi ha casetes i de forma anàrquica s’escampen uns quan edificis alts.

Després de la visita al “Euromastil” decidim tornar cap a la central Station de Rotterdam per agafar el tren de tornada. Pel camí ens aturem a un supermercat i comprem unes maduixes per berenar (uns 2 euros aproximadament). Agafem de nou el tren i quan arribem a Amsterdam com que encara és aviat decidim sopar i anar a passejar per la ciutat de nit. Aquest cop ho fem be i visitem el barri vermell de veritat. De nit, amb tot de llums de neó vermell i rosa encesos i grups de turistes que ho visiten com si fos un museu. És una sensació estranya la d’estar passejant i que les prostitutes des de les habitacions donin copets als vidres per cridar-te l’atenció. S’ha de destacar que no és el mateix visitar el barri vermell a les 6 de la tarda que les 11 de la nit. A la tarda no hi ha res de l’altre món en canvi, a les hores punta treuen a l’aparador les noies més guapes i voluptuoses.  Per cert, no vaig veure ningú que entrés a cap habitació però si que hi havia habitacions amb la cortina passada, sinònim de que estan “treballant”.

Quan ens vam cansar de passejar pel barri vermell vam tornar cap a l’hotel, ja que l’endemà marxàvem cap a Utrecht.

Continuarà

Comentaris

Re: Viatge a Holanda – Rotterdam- dia 2 de 7

EvaDoris | 05/09/2007, 19:11

No oblidis el primer molí de vent que vam veure amb el tren camí a Rotterdam!!
Una il.lusió... :)

Re: Viatge a Holanda – Rotterdam- dia 2 de 7

Marcus | 14/09/2007, 16:24

Certament, els viatges en tren es convertien en la caça del molí des de la finestra.

Els holandesos deurien pensar:turistes... :)

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.