Blogbuster

El Blog de l'estiu, de la tardor, de l'hivern i de la primavera.

Viatge a Holanda – Utrecht – dia 3 de 7

Marcus | 13 Octubre, 2007 23:15 | latafanera.cat

El tercer dia en terres holandeses anem a visitar una de les ciutats més riques del país: Utrecht. Coneguda pels molts catalans per ser la ciutat del Tractat d’Utrecht (i Menorca ho poso o ho trec del tractat?)

A part d’un tractat en aquesta ciutat tenen canals, cases típiques baixes holandeses i una torre enorme anomenada Dom, al costat d’un conjunt d’esglésies. Llàstima que el matí que vam visitar la ciutat plovia. De fet ja es feia estrany que després de tres dies no plogués en un país tan plujós com aquest.

A més de passejar pels canals també vam anar a la part comercial plena de botigues per locals i turistes com nosaltres. Per atzar vam anar a petar a una botiga de còmics. Em va fer molta gràcia veure còmics de Bob i Bobet de l’autor belga  Willy Vandersteen. De petit només en vaig llegir un i des d’aleshores m’he quedat amb les ganes de llegir-ne més.

Passeja que passejaràs se’ns va fer l’hora de dinar. Però aquell dia vam fugir del típic restaurant argentí, xinès o italià. En vam escollir un d’holandès on vam menjar una espècie de entrepà. Després de dinar ens vam encapritxar d’una pastisseria-bar molt ben adornada amb els seus pastissos de xocolata, cremes i fruites diverses. Lamentablement estava plena, així que vam agafar els pastissets que volíem per emportar. Ingenus de nosaltres vam pensar que seria fàcils de menjar. Però no. Així que ja ens veieu a asseguts a un banc al costat d’una església empastifant-nos com nens. Sort que l’Eva portava tovalloletes humides. La de vegades que ens van servir.

Amb la panxa plena vam visitar la resta de la ciutat. Passejant vam veure diferents ubicacions de la universitat d’Utrecht. Res de grans campus sinó cases una mica més grans que la mitjana. Però, tanmateix, massa petites per identificar-les amb les típiques universitats. Cansats de passejar ens vam estirar a un parc lluny del centre i després vam continuar la ruta fins a l’estació central. Prèviament, ens vam desviar de la ruta per veure el museu del ferrocarril. No hi vam poder entrar perquè a les 5 ho tanquen tot. Ens vam limitar a veure-ho des de fora. Pel curiosos si us en voleu fer una idea us diré que em va recordar el museu del ferrocarril de Vilanova.

I de fet això és el més destacable del viatge a la ciutat. L’endemà: Alkmaar.

Comentaris

Re: Viatge a Holanda – Utrecht – dia 3 de 7

EvaDoris | 15/11/2007, 21:25

oh,oh!m'has esborrat el meu comentaria!
Venia a dir que Utrech em va encantar,i és que és com una mini-amsterdam,amb els seus canals i les casetes típiques.
Llàstima del dia de pluja,però de tota una setmana algun dia havia de ploure,no?

I que friso per veure l'entrada sobre Alkmaar!
Petonet!

Re: Viatge a Holanda – Utrecht – dia 3 de 7

Marcus | 15/11/2007, 23:10

Aviat, aviat. Com el bon formatge madur es fa esperar :)

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.