Blogbuster

El Blog de l'estiu, de la tardor, de l'hivern i de la primavera.

Viatge a Holanda – Amsterdam – dia 6 i 7

Marcus | 29 Novembre, 2007 18:31 | latafanera.cat

Després de passar-nos  4 dies viatjant per Holanda vam decidir que potser ja era de fer turisme per Amsterdam.  Així que vam pensar: quina és la manera més turística de visitar la ciutat per aquelles persones que no els ve de gust anar amb bicicleta? Resposta: en barqueta pels canals. Vam comprar un bitllet del Canal Bus que et permet moure’t tot el dia per les tres línies de turístiques: la blava, la verda i la vermella. El bitllet també oferia la possibilitat d’anar a uns dels museus de la ciutat. Nosaltres vam triar el museu de la Heineken: Heineken experience. Aquest museu és l’antiga fàbrica del coneguda marca cervesera i es caracteritza per ser un museu poc clàssic. Recorda al museu de la ciència per la seva interactivitat amb el visitant. La visita consisteix en veure quin és el procés d’elaboració de la cervesa (que t’han d’explicar sinó?). Veus com amb una mica de d’ordi, aigua i temps s’elabora cervesa. Veus com són les tines on fan cervesa, veus vídeos amb seients que és mouen, etc.. Però la veritat és que molta gent li agrada perquè pot beure cervesa al mig del museu. De fet pots arribar-te a beure dos o tres cerveses als diferents bars que et trobes pel camí. Nosaltres que som abstemis ens vam dedicar a beure Cocacola. Una altra de les coses que es poden fer és enviar fotos i vídeos per internet als teus amics i familiars. I també hi ha l’opció de cantar en un espècie de Karaoke. La veritat és que amb la cervesa que beu la gent pel camí quan arribes a aquesta atracció no costa gaire veure a gent cantant i rient. Al final de la visita et donen un obsequi. Una ampolla a l’interior de la qual hi ha... un obridor d’ampolles de cervesa. Tot un detall. Però tinc entès que canvien el regal cada cert temps. La resta del dia la vam passar passejant per la ciutat amb el canal bus (vam fer servir les tres rutes) i posant-nos a cobert quan plovia. Sí, ens va tornar a ploure.

L'últim dia a Amsterdam vam tornar a prop del museu Heineken, doncs molt museus estan situats en el que es denomina el barri del museus. Aquest cop en vam visitar un de clàssic: el Rijksmuseum. Que vindria a ser el Louvre d’Amsterdam. Un museu enorme però lamentablement tan sols una petita ala era visitable (això sí, el preu era de museu sencer).  Del poc que vam veure destacaria els quadres de Vermeer i la Ronda de nit de Rembrandt

Sortint del museu hi ha un immens parc de fina gespa verda molt agradable per estirar-s’hi. I més si fa bon temps, com feia aquell dia. Però a més en aquest parc també hi ha un monument molt curiós. Són unes lletres de mida enorme que posa I Amsterdam. Les lletres I Am estan en vermell i sterdam en blanc. Així que si es llegeix per colors es fa visible el joc de paraules I am Amsterdam.

Finalment l'últim que vam visitar a abans de marxar va ser el Vondel Park. Un parc de dimensions desproporcionades on els holandesos hi fan molta vida social. Quan va ser l’hora vam agafar les maletes i cap a l’aeroport. Destinació: Barcelona.

Comentaris

Re: Viatge a Holanda – Amsterdam – dia 6 i 7

EvaDoris | 29/11/2007, 22:13

Resumint en poques paraules Amsterdam seria: cervesa,olor a porro,bicicletes,canals,sex-shops i tranvies :D
El que no treu que sigui una ciutat molt maca i que no mimportaria tornar a veure.

El Rijksmuseum per mi va ser decebedor,si ho arribo a saber...en fi,per la propera ja sé què no visitar.

Re: Viatge a Holanda – Amsterdam – dia 6 i 7

Marcus | 30/11/2007, 16:22

Jo no ho hauria expressat millor ;)

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.